کافه فرزانگان

کاش آن قدری معرفت داشته باشیم که جرئت کنیم بشنویم

کافه فرزانگان

کاش آن قدری معرفت داشته باشیم که جرئت کنیم بشنویم

بازنشر نوشته‌ها نگارنده را خوش‌حال می‌کند؛ نیازی به اجازه نیست.
فقط اگر جایی نوشتیدشان آدرس بدهید که بروم و بخوانم و ذوق زده بشوم.

بایگانی
يكشنبه, ۱ شهریور ۱۳۹۴، ۱۲:۱۵ ب.ظ

دانش گاو

بسم الله...

سلام!

+

دانشگاه قطعا یک مرحله ی جدید از زندگی ست. به خاطر کنجکاویِ فراوان و متاسفانه مهار نشدنی ام گاهی به چنین نوشته هایی می رسم. از آدم هایی که می شناسم یا نمی شناسم شان. از آدم هایی که قیافه شان از دانشگاه راضی ست و آدم هایی که قیافه شان هم ناراحت است. نوشته های کسی که دانشگاه شهید بهشتی را "دانش گاو" می نویسد و کسی که شریف را تعبیر می کند به یک دامپروری غیرصنعتی طبیعتا نشانه ی این نیست که آن ها دانشگاه شان را دوست دارند!

و اتفاقا نشانه ی این هم نیست که آن ها از علم بدشان می آید.

شاید نشانه ی یک الگوی غلط باشد توی دانشگاه ها.

وقتی تگ "دانش گاو" : 

·        دانش گاو(۶۱)

شصت و یک مطلب دارد یعنی این روند تکرار شونده است. 

و من راجع به دانشگاه پیام نور یک شهر مرزی حرف نمی زنم. من راجع به دو تا از بهترین دانشگاه های ایران حرف می زنم که آرزوی خیلی هاست و این آرزو هیچ جوره ساکنانش را راضی نکرده.

کاری باید کرد برای دوران خوبِ جوانی که به تعبیر بعضی ها تلف نشود...

کاش روی ورودی تمام دانشگاه ها می نوشتند:

لطفا قبل از ورود کمی نیاز خود را سنجیده و مطالعه کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 نمی دونم مشکل از منه یا مشکل از شریفه

شاید مشکل از هیچ کدوم مون نیست مشکل اینه که من تو این دانشگاه دارم زندگی می کنم و اساسا من وشریف نمی تونیم هم دیگر را تحمل کنیم.
چیزی که می دونم اینه که من هیچ گاه در دانشگاه شریف به عنوان یک دانشجو خوب شناخته نخواهم شد.
تعریف دانشجوی خوب در شریف این است که شما ترمی 20 واحد بر میداری بعد میری سره کلاسا ،(البته15 دقیقه زودتر میری که جای خوب گیرت بیاد)  استاد درس میده ، تو هیچی نمی فهمی ولی میری خونه از روی منبع درس رو  می خونی بعد میری تمرینای  تی ای رو حل می کنی بعد حس می کنی تمرینا کمه می ری بازم تمرین حل می کنی بعد میری سره کلاس حل تمرین با TA کل کل درسی می کنی و بعد امتنحای ته ترم رو میدی و با نمره عالی موفق می شی از پس این سد بزرگ بر بیای.و اون وقت همه برات کف و سوت می زنن که رنک یک رو نگاه کن.دانشگاه برات کف می زنه و میگه اگه بتونی همین جوری ادامه بدی کنکور ارشد رو از جلوی پات بر می دارم دوستات برات کف می زنن و با حسرت نگاهت می کنن خانواده کف می زنه و به فک و فامیل پز میده که آره بچه من شاگرد اوله شریفه بعد هم احتمالا زیر چشمی نگاه می کنه که عکس العمل فک و فامیل رو چک کنه....
و خودت هم در از اینکه همه راضی ان حتی قاضی که دانشگاه باشه راضی هستی و گور بابای ناراضی که ...... باشد
وضع از این هم پیچیده تر می شود وقتی که شاگرد اول دانشگاه نماز هم بخواند ورزش هم بکند و روابط عمومی خوبی هم داشته باشد.... دیگر واقعا فکر می کند که به ته خط رسیده و بعد از خودش چنین فردی روی زمین پا به عرضه ظهور(شایدم حضور) نگذاشته است(اصلا بگذار ببینیم مگر خودت دوست نداری جای چنین کسی باشی؟
)
نمی دانم این درس خوندن تا کی باید ادامه پیدا کند که خدایی نکرده یک روزی ما به درد بخور بشویم.
نگاه هم که می کنی آدم هایی که درس خون بودن (تازه آنهایی که مرام گذاشته اند و منت بر دیدگان ما گذاشته اند و در این کشور مانده اند تا لطفی بفرمایند بر ما)یا شدن استاد دانشگاه(که لازم نیست بگم چند درصد استاد ها نبودنشون بدرد بخور تر از بودنشونه)یا استخدام شرکتی شدند و دارند حقوق ماهیانه می گیرند و انصافا هم خوب حقوق می گیرند و به موقع رفتند زن گرفتند و الان هم دو تا بچه ترگل ورگل بغلشونه و .....
والا می خوام برم چاه بکنم توش داد بزنم آخه این چه بدبختیه ما داریم چرا هیشکی حرفه منو نمی فهمه بخدا خسته شدم انقدر بحث کردم با ملت  آخرشم بر می گرده تحویلم میده :(( در شرایط کنونی وظیفه ما درس خواندن است))
آخه دارید به کدام سمت می دویید؟
والا فارغ التحصیل می شید می بینید به هیچ دردی نمی خورید اون وقت به اجبار می رید خارج
!
کی می خواین دردی از این ممکلت دوا کنید؟
واقعا داره به سینه ام فشار میاد این دانشگاه را که می بینم
!

 

موافقین ۲ مخالفین ۱ ۹۴/۰۶/۰۱
فاء

نظرات  (۴)

ببخشید دیشب من نظر گذاشتم نوشته های زیباتون منوازخوابو...گذاشت ولی الان نیستش؟؟
پاسخ:
یه بازبینی انجام دادم روی بلاگ‌.یادم اومد قرار بوده یه سری چیزها رو بردارم.
اگر چیز خاصی مدنظرتونه بفرمایید که ایمیل کنم براتون.
مطلب هدایت تحصیلی نیاز به ویرایش داشت‌. دارم ویرایش‌ش می‌کنم.
تموم بشه میذارم‌ش مجدد.
نه فقط اگردرمورد برنامه ریزی چیزمفیدی دارید ایمیل کنید اگرم نه که هیچ فقط خواستم بگم مطالبتون خیلی زیباس واینکه برای نوشتنش چقد وقت میزارید واقعا سخته باتوجه به رتبتون باید خیلی باهوش باشید که تواینترنت هم فعالیت داشتید چون من قبله کنکورهیچ وقت نت نمیومدم براتون سخت نبود که هم درس بخونید هم نت بیاید واقعا کارتون قابل تحسینه اگردرمورد برنامه داشتن درزندگی مقاله ای چیزی دارید ایمیل کنید استفاده کنیم ازش مرسی بازم میگم کارتون قابل تحسینه احسنت
پاسخ:
ممنون. نظرتون ثبت شده بود.
رتبه ی کنکور ربطِ چندانی به هوش نداره و البته هوش هم شاخه های متفاوتی داره که شاید کمی هوش هیجانی توی کنکور سنجیده بشه.
در هر حال ممنون. لطف دارید.
چون شمام نوشته بودید یکم بی یرنامه اید اگرشمابی برنامه اید من فوق بی برنامم وهمین بی برنامگی باعث شد یک سال ازپزشکی ورشته موردعلاقم دوربمونم اگرچیزی درمورد بی برنامگی داشتید برام بفرستید ک چجوری باید رفع شه
پاسخ:
خودِ من هم توی این مسئله مشکل دارم. اگر چیزی پیدا کردم روی وبلاگ میگذارم.
خیلی ممنون پس یکی ازالویت های اصلیتون برای وبلاگ برنامه ریزی باشه که بذاریدمام استفاده کنیم منظوره من ازهوش اینه که یکی مثلا ده باری موضوضعومیخونه یکی با یک بارخوندنن میفهمه که من چزواون دسته بودم که بایدده بارمیخوندم تاهم مطمین شم فهمیدم وهم قشنگ بفهمم به همین خاطروقته اینترنتو...نداشتم ولی شما فک کنم چزواون دسته باشید ک بایک بارخوندن میفهمیدومطمین میشید وخدابهتون لطف کرده بخاطرهمین ساعت مطالعم باورکنیداین اواخراز15/5 هم گذشته بودچون خدا بهم اون هوشی ک گفتم بهم نداده زحمت من خیلی زیاد بود منظورم این نوع هوش بود
پاسخ:
ممنون.
موفق باشید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی