کافه فرزانگان

کاش آن قدری معرفت داشته باشیم که جرئت کنیم بشنویم

کافه فرزانگان

کاش آن قدری معرفت داشته باشیم که جرئت کنیم بشنویم

بازنشر نوشته‌ها نگارنده را خوش‌حال می‌کند؛ نیازی به اجازه نیست.
فقط اگر جایی نوشتیدشان آدرس بدهید که بروم و بخوانم و ذوق زده بشوم.

بایگانی
پنجشنبه, ۲۱ مرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۲۷ ب.ظ

نذر

بسم‌الله...

سلام!

+
صدای قرآن خیلی توی خانه‌ی ما می‌آید. یا پدرم دارد سهمِ روزانه‌اش را می‌خواند و یا قرآن گوش می‌کنیم از قاری‌های بزرگ؛ محمد رفعت، محمد منشاوی، عبدالباسط و..
میانِ همه‌ی این نواها، بعضی برایم خاص‌ترند. یکی شان ترتیلِ سوره‌ی مطففینِ آقای پرهیزگار است. هربار هم شبیهِ بارِ اول قلب‌م را می‌لرزاند و می‌ترساندم از همه‌ی کم‌فروشی‌هایی که توی زندگی‌م کرده‌ام. که خداوند می‌گوید " وای بر کم‌فروشان "
اما چیزی که برایش این پست را منتشر کردم تلاوتِ آیاتِ سوره‌ی آل‌عمران از ابوالعینین شعیشع است که از آیه‌ی ۳۳ شروع می‌شود و ماجرای مریم (س) و بعد هم قصه‌ی یحیی (ع) را می‌گوید.
مادرم قبل از تولدِ من، خوراکِ شنیدنی‌اش همین نوار کاست بوده. جایی که خداوند می‌گوید " إِذْ قَالَتِ امْرَأَتُ عِمْرَانَ رَبِّ إِنِّی نَذَرْتُ لَکَ مَا فِی بَطْنِی مُحَرَّرًا فَتَقَبَّلْ مِنِّی إِنَّکَ أَنْتَ السَّمِیعُ الْعَلِیمُ " ؛ فرزندم را نذر تو کردم تا آزاده باشد..
و ادامه‌ی قصه:
" فَتَقَبَّلَهَا رَبُّهَا بِقَبُولٍ حَسَنٍ وَأَنْبَتَهَا نَبَاتًا حَسَنًا ".
خدایا،
دخترِ عمران را قبول کردی - " فَتَقَبَّلَهَا " - ؛
می‌شود من را هم قبول کنی...؟
کلِ آن نُه ماه، زمزمه‌ی مادرم همین حرف بوده که:
" رَبِّ إِنِّی نَذَرْتُ لَکَ مَا فِی بَطْنِی مُحَرَّرًا "
می‌شود من را هم قبول کنی..؟

موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۵/۰۵/۲۱
فاء

نظرات  (۵)

منم سر علی ناخودآگاه تمام نه ماه همین قسمت رو مدام زمزمه می کردم
رب انی نذرت لک ما فی بطنی محررا
:)
پاسخ:
این قسمت رو شعیشع خونده...
و بسیار خوب...
😊
فاطمه پیامک زدم جوابی ازت نیومد
حالت خوبه؟
پاسخ:
پگاهی؟!
ما که اخیرا چت کردیم باهم!
نه نه من سیدرضی ام! نمی دونم چرا اسمم پ خورده!
خوبی؟
من پیامک زدم بهت جوابی نیومد
نیومدی پیشمون چرا؟
کنکور خوب شد؟
سفر رفتی؟

پاسخ:
وای وای!
شکر خدا.
مسافرت رو که نرفتم. نگفتم بهتون..؟
کنکور هم کمی از سالِ قبل بالاتر شد! هرچند که حکایتِ کنکور امسال گویا حکایتِ غریبی بوده!! شما فرض کنید که میانگین درصدهای من ۳۰ تا رفته بود بالا بعد رتبه هم باهاش رفته بود بالا!!
حتما زحمت‌تون میدم یه روز😊
دعا کنید که اتفاقاتِ خوبی بیفته و جرئت کنم یه کارایی بکنم..
۲۳ مرداد ۹۵ ، ۱۶:۵۲ در مسیر شدن
چه مادر خوبی و چه خواسته ی خوبی
پاسخ:
😊
إإإإإإ چرا آخه؟
حتما اعتراض بده 
حتما
و البته هر چی خیرته خدا برات جاری کنه
پاسخ:
کلا این‌جوری بوده ام‌سال..

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی