کافه فرزانگان

کاش آن قدری معرفت داشته باشیم که جرئت کنیم بشنویم

کافه فرزانگان

کاش آن قدری معرفت داشته باشیم که جرئت کنیم بشنویم

بازنشر نوشته‌ها نگارنده را خوش‌حال می‌کند؛ نیازی به اجازه نیست.
فقط اگر جایی نوشتیدشان آدرس بدهید که بروم و بخوانم و ذوق زده بشوم.

بایگانی
پنجشنبه, ۴ شهریور ۱۳۹۵، ۰۶:۵۲ ب.ظ

یکی دیگر از اولین‌ها

بسم‌الله...

سلام!

+

داوری و قضاوت، کاری‌ست بس دشوار.

یک تایید و یا ردِ تو می‌شود سرنوشتِ نهاییِ یک فیلمِ دانش‌آموزی.

تازه، داوری ای که قرار است من انجام بدهم هم‌چین هم چیزِ مهمی نیست..

جزوِ یک گروهی بودم که فیلم‌های چهارمین جشن‌واره‌ی فیلمِ دانش‌آموزی را چکِ ابتدایی می‌کردیم. فیلم‌های من مستند بودند و انیمیشن. میانِ مستندها چندین کارِ خیلی خوب دیدم؛ مثلا نارسانه،مرثیه‌ای برای یک رویا، قطب‌نما،پروانه‌ای که سوخت و..

چیزی که فوق‌العاده توجه‌م را جلب کرد،بحثِ انتخاب‌رشته‌ی دبیرستان بود که دغدغه‌ی خیلی از فیلم‌ها بود؛ تقریبا ۴۰ درصدشان.

داوریِ کارها تمام شد.

اصلا به فکرِ دست‌مزد نبودم که رئیس شماره کارت خواست و مقدار ساعتِ کاری! دادم.

شب که دنبالِ کارت‌م می‌گشتم متوجه شدم دوستانِ سارق زحمت‌ش را کشیده‌اند! البته که دست‌نخورده بود. ولی حتی اگر خالی هم می‌شد ضررم می‌شد ۸ هزار تومان!!

خلاصه که به همتِ عزیزان، هنوز اولین حقوق‌م را نگرفته‌ام!

فردا می‌روم کارت را بسوزانم و یکی جدید بگیرم و بالاخره کارت‌م با پولِ خودم پر بشود. احساسِ عجیبی‌ست استقلالِ مالی داشتن؛ حتی همین قدر کوچک.

اولین برداشت را که از کارت‌م کردم خبرتان می‌کنم!


موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۵/۰۶/۰۴
فاء

نظرات  (۹)

ببخشیدمنظورتون ازاین نوشته چیه من اصلامتوجه نشدم؟؟
پاسخ:
هر وقت کامل شد متوجه میشین.
باشه ممنون اخه فک کردم همینه وتمام منتظرمیمونیم تاکامل شه
پاسخ:
اگر خودتون رو معرفی کنید ممنون میشم.
ببخشیدلزومی داره ایا فک نمیکنم لزومی داشته باشه ولی اگرمایلیدباشه میگم
پاسخ:
هرجور شما مایلید.
ترجیحِ شحصیِ من بر شناختنِ مخاطبین هست.
ببخشیدبراتون فرستادم اگردیدید بگید
پاسخ:
بله.
متشکر.
خواهش میکنم بهتون حق میدم 
بالاخره کاملش کردید داستانه زندگی روزمرتون بسیارجذابوخوندیه انشالله حقوقتونم میگیریدمواظب وسایلتونم باشیدندزدن ک بدترین چیزه برای من هم خیلی اتفاق افتاده شماکارتتونودزدیدن که یک جورجایزس برای کارخوبتونمنم فلشمو که شاگرداول کلاس شدم یک باردزدین واقعاتجربه سختیه شمارونمیدونم امابرای من که بازحمت زیادجایزموگرفتموچقدخوشحال بودم خیلی ناراحت شدم مواظب وسیله هاتون باشیدخواهشا.
پاسخ:
ممنون.
ضمنایادم رفت توکامنت قبل بگم امیدوارم قضاوت درستی هم انجام بدید وداده باشید تابه کسی ظلم نشه ممنون
پاسخ:
سلامت باشید.
:) همه نکته ها و توصیه ها رو که آقا یا خانوم خدایی نوشتن دیگه :)

راجع به پستت فقط بگم باریکلا ... پس اهل فیلم میلم هم هستی تو؛ هان؟ تماشای فیلمی که چن تا نوجوونِ آماتورِ کار اولی ساختن چجوریه؟ باید لذت بخش باشه
جشنواره کشوریه؟ از شاگردای خودت یا از مدرسه ات هم کسی فیلم ساخته بود؟
پاسخ:
تا اهل رو چی تعریف کنین؛گاهب یه کارهایی می کنیم ما.
بعضی از کاراشون واقعا کارِ آماتور نبودن. واقعا خوب بودن. فیلمنامه داشتن،ساختارِ خوب داشتن،دغدغه های خوب داشتن و..
بله کشوری‌ه.
از هم‌مدرسه ای‌ها یک گروه‌شون رو من داوری کردم. باقی‌ رو خبر ندارم که اوضاع‌شون چه‌طور بوده.
پس بسم الله
بزن زنگ سال خمسی رو :)
اولین خمس دادن از اینم شیرین تره
پاسخ:
آخ آخ خوب شد گفتین!!
خمس رو یادم نبود اصلا!!
☺☺

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی